Pazartesi, Nisan 30, 2007

Ahmet Bey ve diğer dostlar

Sevgili Dostlarım,

Çoğunuzun bildiği gibi, keyifli ve çok öğretici bir Adrasan yolculuğu yaptık. Bu yolculukta her birimizin almış olduğumuz dersleri anlatacak kitap yok. Evet, her zaman dediğim gibi yoga yalnızca asanalardan ibaret değil. Orada biz sevgiyi, dostluğu ve paylaşmayı yaşadık. Bununla ilgili notlarımı bir önceki yazımda yazdım. Bir noktayı özellikle atladım, ki bu noktayı tek bir yazı halinde sizlere aktarabileyim diye.

Adrasan seyahatimiz sırasında, son günümüzde, öğlen yemeği yerken, tertemiz yüzü ile Ahmet Bey ziyaretimize geldi. Antalya'da oturan bir yogi olan Ahmet bey yalnızca bir iki saatliğine, 80 km den fazla yolu katederek, sevgili eşi be akıllı oğlu ile gelmişti.

Ahmet bey, benim Türkiye genelinde şahsen hiç karşılaşmadan dost oluğum bir yogi. Böyle bazı dostlarım var, onlar ile bazen hiç karşılaşmadan, hiç konuşmadan, mailleşerek sevgimizi, dostluğu ve bilgiyi paylaşıyoruz. İnanın Edirne'den Urfa'ya kadar ( bu şehirleri, standart söylem oalrak değil gerçekten de oradan yazanlar olduğu için belirtiyorum) pek çok dostum var, bana yazarlar, fikirlerimizi, düşüncelerimizi paylaşırız. Sağolsunlar, güvenirler, severler ve dost oluruz.

İşte Ahmet bey, güler yüzü ve tertemiz kalbi ile geldi, ailesini de yanına alarak, fiziksel olarak da tanıştık, birbirimizin yüzünü gördük, el sıkıştık sarıldık. Ne Ahmet beyin ne de benim, hiç bir çıkarımız yok, ne olabilir ki. Ama tek bir konu var, sevgi ve dostluk. İşte yoga budur. Yoga, yanlızca asanalar, mudralar, bandhalar, kriyalar, hatta daha da ileri giderek neredeyse dinselleşen ritüeller manzumesi değildir. Yoga asık yüzlü ciddiyet gösterisi veya yalancı güler yüzlülük değildir. Orada karşılaşmak, sapsağlam dost olabilmek ve bin yıllık dost gibi sarılabilmek yogadır. Sevgidir yoga hiç bir karşılık veya koşul olmadan sevgidir. O sevgi ki, insanı evren ile bütünleştirir böylece mutluluğa (mokşa) ulaşılır. Yoga bir ve bütün olmak için özgür ruhun farkına varmaktır. Kaivalya'dır.

Bu bakımdan çok mutlu olduğumu ifade edeyim, ne mutlu bana ki, gerek yurdumdda ve gerekse dünyada dostluğu ve sevgiyi en ufak bir karşılık beklemeden paylaşabildiğim onlarca insan var.

Hepiniz sevgi ile kalın,
Ananda