Salı, Nisan 10, 2007

İyi haftalar..

Sevgili dostlarım,

Geçtiğimiz haftayı pazar günü "tanrı ile sohbetler" filmi ve sonrasında yaptığımız yoga seansı ile bitirdik. Gayet keyifli idi. Gelen tüm dostlara teşekkürler. Film gösterimi buluşmalarımız devam edecek, yalnız bir şeye dikkat ettim havalar iyice aydınlık olduğundan artı belki saatlerini değiştiririz, gene güzel filmler var sırada.

Bu hafta pazar günü (15 nisan) "cyclic meditation çalışmamız var, herkese açık ve ücretsiz olan bu çalışmamıza hepinizi bekleriz.

Gelelim 20-23 nisan da yapılacak olan Adrasan turuna, bu konuda bana pek çok sorular soruyorsunuz ama ben bir kısmına cevap verebiliyorum, unutmamanız gereken bir konu var turu ben düzenlemiyorum, yalnızca buradaki yoga çalışmaları ve çeşitli, sohbetlerden sorumluyum. Gene de çok keyifli olacağını tahmin ettiğim bu gezi için gerekli bilgileri www.patikatur.com dan alabilirsiniz.

Yoga çalışmalarımız devam etmektedir daha önce de belirttiğim gibi hafta içi salı perşembe günleri saatl 16:00 ya iki ilave çalışma daha koyduk, diğer saatlerde gelmeniz zor olursa yada ders kaçırmış olursanız gelin.

Gene pek çok mailler geliyor ve yoga hocası eğitiminden bahsediyorlar. Bu konudaki kesin düşünce ve tavrımı biliyorsunuz dostlarım. Yoga eğitmeni olmak 15 günde arada sırada gittiğiniz bir kurs ile gerçekleşebiliyorsa, buyurun çeşitli yerler var, ama beni buna inandıramazsınız. Olmaz, mümkün değildir, yoga hocalığı belli vücut hareketlerini yaptırma gibi mekanik birşey değildir. Yalnızca asana öğretmek bile olsa bunun 15 günde öğrenilmesi bırakın bir de insanlara öğretilmesi mümkün değildir. Ama işin doğrusu düzenleyenlere para kazandırır. Neyse işin ticari yanı beni hiç alakadar etmiyor. Aslına bakarsanız "böylece Türkiye'nin her yerine yoga hocaları gönderdik" şeklindeki hamasi nutuklara da çok tedbirle yaklaşırım, bilgisinin ne kadar olduğunu bile bilmediğiniz 15 günde 1 ayda veya her ne ise kısacık zamanda kulaktan dolma yalnızca yüzeysel bilgiler ile doldurduğunuz kişilerin yogayı ne kadar doğru anlatacağını bilebilirmisiniz. O zaman bu sözde eğitmen kurslarını yapanlar yoganın yapayalnış öğretilmesinden de sorumlu olurlar. Oldukça derin bilgi sahibi olup böyle bir kursa da giderek sertifika alan kişileri tenzih ederim lütfen üstlerine alınmasınlar ( şimdi bana gene bir sürü tehditkar mail gelir) . Yoga bilgisi ele alınan sertifka ile olmaz dostlarım, Ne Swami Sivananda'nın, ne Vivekananda'nın, ne Iyengar'ın ne de pekçok eski hocanın diploması falan yoktur. Ama onlar eski ve kadim hocalardır ve o şekilde kalacaklardır. Bir hocanın eski olması onun eskimiş olduğu anlamına gelmez aksine onun daha da yoğun tecrübeler ile dolduğu daha da biige olduğu anlamına gelir. Bir hoca talebesinin kendinden daha ileride bir hoca olmasından hiç korkmaz, bu onun en mutlu olduğu andır. Ama talebe için o her zaman hocasıdır ve hep öyle kalır. Bu vefanın ve saygının, daha da ileriye gitmiş olsa da talebesi tarafından beyan edilmesidir. Yoga yıkmanın ve hırsın tatmin yeri değildir. Yoga öğrenene de öğretene de vesile olana da ağır sorumluluklar barındırır tabi bilene.....

Sevgilerle kalınız
Ananda