Çarşamba, Nisan 25, 2007

Adrasan Turu

Sevgili dostlarım

Keyifle gittik ve keyifle döndük " Ruhsal şifa turu'ndan" , Daha önce de söylediğim gibi ben bu gibi organizasyonları hep çekincelerle karşılamışımdır. Yolculuk psikolojisinin, konfor vs beklentilerinin, programların, kişiden kişiye değişebilecek şartların; keyifleri kaçıracağını düşünmüş, bunun da uzun planda ilişkileri zedeleyebileceğini düşünmüş bu nedenle de yıllardır gelen taleplere hep olumsuz cevaplar vermişimdir. Bu nedenle turun fikir annesi Özlem ile ilk görüşmeleri yaptığımızda hala daha endişelerim vardı, taa ki daha otobüse binmeden önce toplandığımız ana kadar. Orada çoğunluğu aşramımızdan arkadaşlarımı sevgili dostlarımı ve onları yüzlerindeki güzel ifadeleri kalplerindeki çocuksu neş'eyi ve herşeyin olumlu tarafını görme arzusunu görünce rahatlamaya, seyahatimizin ilk dakikalarından itibaren de nisbeten kayiflenmeye başladım.

Yol uzun ve aracımız aslında tam da bu yola uygun değildi. Ama kimse bunu dert etmemekteydi, herkes coşku içinde biraz da merakla varacağımız yeri, çalışmalarımızı ve alacağımız dersleri düşünmekteydi. Aslında yaş farkları da olan bir gruptuk, ama inanırmsınız sanki herkes aynı yaşta ve yıllardır arkadaş gibiydi.

Şoförümüz, son derece mükemmel, tur şirketinden yetkili kardeşimiz gayet canı gönülden yanımızda idi.

Antalya'ya vardığımızda artık yol bitti derken daha çok uzun bir yolun bizi beklediğini farkettik, Adrasan'a yaklaştığımızda, bizi önce keyifli bir kahvaltı bekliyordu. Hava gayet güzel ve tertemizdi dağ ve akan suların eşliğinde mükellef bir kahvaltı yaptık. Öğleden önce Adrasan'da kalacağımız otel olan Cengiz Kaan 'a varmıştık. Orada da herkes candan davranışları ile kalbimizi kazandı.

Sonrasında, keyifle yogalarımızı meditasyonlarımız hatta daha sonra programda olmamasına rağmen gene yogalarımızı yaptık. Tertemiz havada, herkesin en pozitif düşünceleri içinde bu cennet timsali yerde zaten insan evrenin yüce gücü ile hemen bütünleşmekte idi.
Otelimiz bize leziz vejetaryen yemekleri hazırlamıştı. Hatta bize ne isterseniz onu pişiririz bile dediler ve öyle de yaptılar. Et yiyen de yemeyen de bu keyifli yemekler ile mutlu idi.

Yoga çalışmalarımızı her yerde yaptık önce denizi, dağı tarlası ile inanılmaz güzellikteki terasta, daha sonra çimler üzerinde, daha sonra kumsalda, gene terasta, gene çimlerde, gene kumsalda ve hatta havuz başında. Özlem, dileyenler ile meditasyonları orman yolunda yaptı.

Akşam kumsalda ateşin başında ateşli konuşmalar ve bilgilendirmeler paylaşımlar yaptık.

Dikkat ettiğim en önemli konu kimsenin egolar içinde olmaması herkesi en alçak gönüllü şekilde dostça birbirinin yanında durması ve herşeyi paylaşması idi.

İkinci günün sabahında, terasta yoga asanalarımız yaparken hafifçe yağmur çişeledi, Sarvangasana da iken ben de dostlarıma, kozmik enerjiyi tabanlarından almakta olduklarını ama belki hayatlarında ilk defa yağmuru da tabanlarından almakta olduklarını hatırlattığımda, elbette gülmemek elde değildi.

Yoga, Hiç asık yüzlü değildir, yoga vs çalışmalarını asık yüzle yapanlar, bunu ciddiyet olduğunu düşünenler büyük yanılgı içindedir, bu çalışmalar sırasında çocuksu bir güler yüz doğru olandır. İşte tüm seyahat boyunca bu yüz ifadesi vardı hepimizde.

Herkez daha da bir kaynaştı, dost oldu bütün oldu.

Elbette bu seyahat süresince ve sonunda sık olmasa da bu gibi yolculukları keyifle yapabileceğimize kani oldum, bu doğrultuda hemen ilk hedefler hazırlandı, hazira'da kaz dağlarına gidiyoruz, daha sonra kesinleşen ise kış aylarında bir HHimalaya turu. Elbette iş başa düşüyor ben gerekli hazırlıkları yapacağım.

Asana'ları uygularken doğanın içinde olmak rüzgarı ve güneşi hatta yağmuru hissetmek olabilecek en keyifli ve yüceltici haldir. Ben bunu pek çok kereler yaşaıştım özellikle de hindistan da . Canım yurdum o kadar güzel ki her yeri bir cennet ve bu cennetten en iyi şekilde istifade etmemiz lazım.

Bu geziye katılan herkezi, sabırları ile, neşeleri ile, ciddiyetleri ile, disiplinleri ile, saygıları ile, paylaşımcılıkları ile, hasılı her yönleri ile kutlarım. Mükemmeldiniz, en kısa zamanda yenilerini yapacağız söz.
Bu yazıyı acilen yazdım hemen arkadaşlar okuyabilsin diye. Aslında detaylar var onları da teker teker yazarım.