Salı, Mart 04, 2008

hindistan seyahatinde haberler (2)

Dostlarım, Hindistan seyahatimiz ve orada yaşananlar hakkında bilgi vermemi isteyen o kadar çok mail aldım ki, inanın bu kadarını tahmin etmiyordum, biraz geç de olsa sizlele bazı resimler ve bazı bilgiler bilgiler vereyim dedim.

Bildiğiniz grup halinde daha önce yapmış olduğumuz geziler sırasında çok güzel paylaşımlar yaşamıştık. Her defasında da bunu Hindistan'a giderek iyice perçinleyelim demiştik ne mutlu ki ilk gezimiz üzerinden henüz 10 ay bile geçmeden bunu da başardık.

Grubumuzu özellikle çok kalabalık tutmamaya gayret ettim, gerek gideceğimiz memleketin şartları ve gerekse de bunun bir ilk olması nedeni ile 13 kişilik genelde daha önceki seyahatlerimizden tecrübeli olan bir ekip kurduk.

Dikkat ettiğimiz bir başka konu da bu gezinin, benim düzenlediğim ticari bir tur olmaması idi, öyle ya, biz tur şirketi değiliz, bu işlerden para kazanma derdimiz de yok. Bu bakımdan her konuda hepimiz kendi paramızı eşit şartlarda ödedik, zannederim çok ufak bir bütçe ile olabilecek en muhteşem zamanları geçirdik.

İstanbul'dan, hareketle, Delhi'ye uçtuk, sabaha karşı vasıl olduk, bizi bekleyen iki vasıta ile otelimize ulaştık. Ertesi gün gerekli alışverişlerimizi yapıp, öğleden sonra treni ile Haridwar'a hareket ettik. Akşam vardık, burada bizi bekleyen bir midibüs ile de Rishikesh yakınındaki aşramımıza ulaştık. Odalarımıza yerleştik.

Geç olmasına rağmen aşramda bizi akşam yemeği hazır beklemekte idi, hemen anlık bir Karma yoga ekibi hazır ederek yemek paylaşımını yaptık. Ertesi sabah 05:00 te başlayacak programımızı gözden geçirip uykuya çekildik.

Aşramımız Ganj kıyısında, himalaya manzarasına hakim, yakınından araç geçmeyen sessizliği ve doğayı tam hissedebileceğimiz bir konumdaydı. Aşramın ilk gününde, karanlıkta kalkıp aşramımızın meditasyon salonuna geçip ilk meditasyonumuzu yaptık.

Kısaca kalış süremizce günlük programımız şöyle idi

05:00 kalkış
05:30 Sabah meditasyonu

06:00 çay

07:30 ( güneşin doğuşunda) Güneşe selam (terasta, ganj ve himalayalarla)

08:00 kahvaltı
08:30 serbest çalışmalar ve okuma

10:45 karma yoga

11:15 asanalar

13:00 yemek

14:00 serbest zaman

15:15 Asanalar

17:00 çay

17:30 serbest zaman ( konuşmama - mouna- çalışması yaptığımız günlerin haricinde sohbet )
19:00 yemek

21:00 uyku

Gördüğünüz gibi oldukça yüklü bir programdı. Bu program arasında günlük programımızdan hiç ödün vermeden, sessizlik ( konuşmama) - mouna- çalışmasının da 3 gün süre ile yaptık. Unutulmaz zamanları ve bireysel farkındalıkları özellikle bu dönemde yaşadık.

Tüm arkadaşlarından ricam bu sessizlik çalışması sırasında hissettiklerini kağıda dökmeleri idi, bunları kendilerinin de iznini
almış olduğumdan isim belirtmeden ve özel konulara girmeden sizlere buradan yazacağım.

Gene programımız dahilinde yürüme ( adımlarla tam farkındalık) meditasyonunu da yaptık ( bu konu hakkında daha sonra detaylı bilgi vereceğim)

Havanın özellikle sabah saatlerinde soğuk olmasına rağmen tüm çalışmalarımızı, aşramın terasında inanılmaz güzel Ganj ve Himalaya manzarasında huzur ve sükûnet içerisinde yaptık. Bu durumda asanaları gözler kapalı yapmakta zorlandık inanılması ve tasviri güç olan bir güzellikle karşı karşıyaydık çünkü.

Arada cıvarda küçük yürüyüşler düzenleyerek doğa ile bütünleşmenin inanılmaz keyfini yaşadık. Gittiğimiz yerler yabanıl yaşamın ( fil bölgesi gibi) tam içi idi burada yapılan meditasyonları bir düşünün.

Elbette ki kriya çalışmalarımız (jala neti gibi), pranayama çalışmalarımız, gündelik programımızın içinde yer aldı.
Tepelerdeki şelalere ve özellikle Neelkant'a geziler düzenledi ve bunlar hiç bir programımızı aksatmadı.

Aşramda kahvaltı ve yemekler çok güzeldi genelde çok memnun kalındı elbette herkez kendi bulaşığını keyifle yıkadı.

Özellikle aşramda grubumuzun mükemmel yaklaşımları ve tam disiplini orada bulunanlarca takdir ile karşılandı ve onların nezdinde bana teşekkür ettiler. Oysa bu birimizin değil tüm grubumuzun hassasiyeti, düsturu ve disiplini ile ilgili birşey. Ben de çok mutlu oldum. Bu bakımdan tüm arkadaşlarıma teşekkür ederim.

Yaşadıklarımız, birbirimize anlattıklarımız ve anlatmadıklarımız ile gerçekten de bir rüya gibi idi. Bu da bana bu gibi seyahatleri en azından yılda bir veya iki düzenlememiz açısından fikir verdi. Oradaki aşramımızı kendi aşramımız gibi değerlendirebiliriz.

Genede en kısa zamanda kendi aşramımızın da temellerinin atılacağını özellikle müjdelemek isterim. Gerekli resmi çalışmalar başladı hatta bitmektedir. Orada tüm yönetimi, denetimi hijyenik yapısı ile bizim olan bir "Kaivalya Yogasram'da" çok yakında hayata geçecektir.

Daha fazla bilgiler ve resimler yakında......